lundi 26 février 2024

Seven Days in June


Résumé : 
Eva Mercy is a single mother and bestselling erotica writer who is feeling pressed from all sides. Shane Hall is a reclusive, enigmatic, award-winning novelist, who, to everyone's surprise, shows up unexpectedly in New York.

When Shane and Eva meet at a literary event, sparks fly, raising not only their buried traumas, but also the eyebrows of the Black literati. What no one knows is that fifteen years earlier, teenage Eva and Shane spent one crazy, torrid week madly in love. While they may be pretending not to know each other, they can't deny their chemistry - or the fact that they've been secretly writing to each other in their books through the years.

Over the next seven days, amidst a steamy Brooklyn summer, Eva and Shane reconnect - but Eva's wary of the man who broke her heart, and wants him out of the city so her life can return to normal. Before Shane disappears though, she needs a few questions answered . . .

Mon avis : 
J’entends souvent parler de Tia Williams, je vois ses romans chez tous les libraires et ça y est, j’en ai enfin lu un et j’ai vraiment aimé.

Eva est une auteure de romans érotiques / fantastique. Elle adorerait écrire un roman plus « sérieux » mais elle élève seule sa fille et veut lui offrir l’enfance heureuse qu’elle n’a pas eu. Shane est un écrivain salué par la critique mais il reste très mystérieux. Ces deux-là se retrouve lors d’une conférence et tout le monde dans la salle se rend compte de l’alchimie entre eux. Car ils se connaissent, ont vécu une semaine de passion lors de leur adolescence et ne se sont plus revus depuis 15 ans.

J’ai adoré ce couple, leur blessure, leur enfance malheureuse et comment ils se débattent avec leurs démons aujourd’hui. Le style de l’auteure est plaisant, le roman se lit très vite et il m donne envie de découvrir les autres romans de Tia Williams.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire